Marketing internetowy - wszystko o czym warto wiedzieć

Dotrzyj do dużej grupy potencjalnych odbiorców Twoich towarów oraz usług, inwestując w skuteczny marketing internetowy. Profesjonalna kampania prowadzona online to sposób na zwiększenie grupy klientów, a tym samym dochodów Twojej firmy. Pozycjonowanie i optymalizacja strony to działania wymagające dużej wiedzy i umiejętności, dlatego lepiej zlecić je najlepszym specjalistom z branży. Sprawdź, jakie narzędzia oraz metody warto wykorzystać, rozpoczynając promocję swojej marki wśród użytkowników Internetu.

Content Marketing

Jeśli szukasz skutecznego sposobu na budowanie wizerunku swojej firmy w sieci, musisz postawić na content marketing! Działania z tego zakresu pozwalają stworzyć szeroką bazę klientów zainteresowanych produktami lub usługami, które oferujesz. Strategia ta opiera się na tworzeniu merytorycznych i przyjaznych użytkownikowi treści publikowanych na Twojej stronie www. Ważną funkcję odgrywają tutaj artykuły blogowe i sponsorowane, które poświęcone są zagadnieniom związanym z Twoją branżą.
W przypadku content marketingu masz do dyspozycji szereg działań obejmujących m.in.:

  • copywriting,
  • content publishing,
  • influencer marketing.

Szczególne znaczenie ma copywriting obejmujący zarówno pisanie opisów produktów oraz kategorii na witrynę, jak i artykułów blogowych. W przypadku chęci sprzedaży towarów klientom z innych krajów warto rozważyć wdrożenie dodatkowych wersji językowych sklepu internetowego, np. po angielsku. Tworzone treści muszą być napisane poprawnie, w sposób interesujący dla odbiorcy oraz zgodny z zasadami SEO, co ułatwi późniejsze pozycjonowanie strony.

Content publishing polega na umieszczaniu artykułów sponsorowanych na zewnętrznych portalach. Dzięki temu docierasz do nowych odbiorców i zyskujesz szeroką bazę linków adresowanych na Twoją stronę, co także ułatwia jej pozycjonowanie. Na uwagę zasługuje też influencer marketing, w którym osobowości ze świata social mediów, związane tematycznie z branżą, zachęcają do skorzystania z Twoich produktów lub usług.

Pozycjonowanie stron

Ogromny odsetek osób szukających konkretnych towarów korzysta w tym celu z wyszukiwarki internetowej. Dlatego odpowiednie pozycjonowanie stron pod kątem wyników Google jest bardzo skutecznym narzędziem w marketingu. SEO to też optymalizacja Twojej witryny nie tylko pod względem publikowanych na niej treści, ale także jej kodu źródłowego. Przed rozpoczęciem pozycjonowania stron przeprowadzany jest audyt SEO i na bazie jego wyników opracowywana jest dalsza strategia.

W ramach SEO tworzone są artykuły blogowe oraz opisy produktów i kategorii, które zawierają naturalnie występujące słowa kluczowe, zgodne z popularnymi zapytaniami użytkowników dla Twojej branży. Z działań podejmowanych przy pozycjonowaniu stron poza copywritingiem ważny jest również link building, czyli tworzenie bazy linków kierujących bezpośrednio do Twojego sklepu czy witryny. SEO może być dobrą alternatywą dla reklam w Google. Twoja witryna zyskuje wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania, co wzbudza większe zaufanie odbiorców niż treści sponsorowane.

W dół 

Czym jest analityka internetowa?

Jeśli chcesz osiągnąć sukces w sprzedaży towarów i usług online, musisz wiedzieć, co to jest analityka internetowa! Ten złożony proces pozwala dowiedzieć się więcej na temat Twoich klientów. Z kolei znajomość zwyczajów i preferencji odbiorców przyczyni się do poprawy współczynnika konwersji witryny czy sklepu. Ważną rolę odgrywają tutaj narzędzia do analizy danych, z których korzystają najlepsi specjaliści z branży.

Co to jest analityka internetowa?

Coraz więcej firm i osób działających zawodowo w sieci korzysta z analityki internetowej. Jest to szereg działań związanych z gromadzeniem oraz analizą danych przy wykorzystaniu specjalistycznych narzędzi, takich jak m.in.:

  • Google Analytics,
  • Crazy Egg,
  • Hotjar,
  • Yandex Metrica.

Pierwszym etapem procesu jest przeprowadzenie analizy ilościowej, polegające na zebraniu oraz usystematyzowaniu danych kluczowych na potrzeby późniejszej optymalizacji konwersji. Korzystając z odpowiednich narzędzi, możesz poznać sposoby interakcji użytkowników z Twoją stroną, prześledzić ich ścieżkę zakupową czy dowiedzieć się, dlaczego opuszczają serwis.

Kluczowym elementem analityki internetowej jest analiza jakościowa. Podstawowym narzędziem wykorzystywanym w tym procesie są badania ankietowe, prowadzone na starannie dobranej grupie użytkowników sieci. Uczestnicy odpowiedzą na szereg pytań związanych z odbiorem Twojego serwisu, w tym jego funkcjonalnością. Poznasz też, jakie motywy skłaniają ankietowanych do wejścia na stronę oraz do podjęcia dalszej interakcji w jej obrębie.

Analityka internetowa - korzyści

Profesjonalna analityka internetowa pozwoli Ci udoskonalić przekaz kierowany do konkretnej grupy odbiorców towarów i usług. Korzystając z narzędzi do analizy danych, odkryjesz ewentualne błędy na swojej stronie www, które utrudniają użytkownikowi skuteczną interakcję i zniechęcają do kontynuowania zakupów. Dowiesz się też, w jakich obszarach najlepiej przeprowadzić optymalizację współczynnika konwersji. Przede wszystkim jednak lepiej poznasz specyfikę swoich klientów, ich potrzeby zakupowe oraz powody, dla których wybierają właśnie Twój serwis.

Profesjonalna analityka internetowa to złożony proces wymagający dużej wiedzy i umiejętności, więc warto skorzystać z pomocy ekspertów w tym zakresie. Zlecając im przeprowadzenie tego procesu, otrzymasz niezawodne narzędzia do sprawdzania skuteczność prowadzonych działań marketingowych. Po prawidłowej konfiguracji Google Analytics przez specjalistę będziesz w stanie śledzić ruch na serwisie w czasie rzeczywistym, co ułatwi odpowiednią reakcję na ewentualne problemy.

Warto wiedzieć, że sama analityka internetowa nie przyniesie Ci wymiernych korzyści, jednak da Ci niezbędne narzędzia do dalszego działania! Po zakończeniu tego procesu możesz rozpocząć zadania z zakresu optymalizacji konwersji. To właśnie tutaj w pełni wykorzystasz wszystkie informacje oraz wnioski uzyskane w trakcie ilościowej i jakościowej analizy danych. Realizacja tej usługi przyczyni się do zwiększenia sprzedaży w Twoim sklepie, zatrzymania stałych klientów i pozyskania kolejnych.

W dół W górę